Monday, December 4, 2017

အတိတ္နဲ႔ အရိပ္

အတိတ္နဲ႔ အရိပ္
အရွင္ဥာဏိကာဘိဝံသ
(ကာလီဖုိးနီးယားတကၠသုိလ္)

စံလြန္ေတာ္မူသြားတဲ့ ေက်းဇူးရွင္ ပ႑ိတာရာမ ေရႊေတာင္ကုန္းရိပ္သာဆရာေတာ္ႀကီး ေျပာေနၾက စကားရွိတယ္။ “တစ္ကုိယ္ေရ သာသနာမွသည္ လက္လွန္းမီသာသနာ” ဆုိတဲ့စကား။ ဆရာေတာ္ ႀကီးက အလြန္ၾကီးက်ယ္ေသာ ကမၻာ့သာသနာျပုဆုိတဲ့ စကားလုံးႀကီးကုိ ႏွစ္သက္ေတာ္မမူ။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာ့နုိင္ငံေပါင္းမ်ားစြာကုိ ကုိယ္တုိင္ၾကြေရာက္၊ ကုိယ့္ေနရာကုိယ့္ဌာနေရာက္လာၾကတဲ့ အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာက ေယာဂီေတြကုိလည္း သတိပ႒ာန္တရားေတာ္မ်ားေဟာေျပာျပသေနေပမယ့္ သူ႔လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကမၻာ့သာသနာျပဳရယ္လုိ႔ သုံးႏႈန္းေလ့မရွိ။ လက္လွန္းမီသာသနာကုိျပဳေနတယ္ရယ္ လုိ႔သာ ညႊန္းဆုိေလ့ရွိတယ္။

လက္လွန္းမီသာသနာဆုိတဲ့ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကုိ မစမီမွာ သာသနာျပဳၾကမည့္ သူေတြအေနနဲ႔ ကုိယ္ခံအားေကာင္းေနေအာင္ တစ္ကုိယ္ေရသာသနာကုိ ဦးစြာျပဳၾကဖုိ႔လုိတယ္ဆုိတာ ကုိလည္း ေျပာျပတတ္တယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ့ တစ္ကုိယ္ေရသာသနာမွ မျပည့္စုံပဲ ဒီထက္ပုိမုိ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ သာသနာကုိျပဳမယ္္ဆုိရင္ ခရီးတြင္မယ္မဟုတ္။ တကယ္တန္း စစ္မွန္တဲ့ သာသနာျပဳရာလည္း ေရာက္မည္မဟုတ္ရယ္လုိ႔လည္း သတိစကားပါးတတ္တယ္။


ရဟန္းေတာ္ငယ္ေတြ ဆရာေတာ္ႀကီးထံ အရုိအေသျပဳဖုိ႔ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးက “ငါ့ရွင္ သာသနာပုိင္ျဖစ္ေနၿပီလား”ရယ္လုိ႔လည္း ေမးတတ္တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ့ အေၾကာင္းကုိ အရိပ္အျမြက္မွ်ေလာက္ေတာင္မွ ၾကိဳတင္ၿပီး သိမထားတဲ့ ရဟန္းငယ္ေတြအေနနဲ႔ အမ်ားတကာ ေလးစားတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက ခုလုိ ငါ့ရွင္ သာသနာပုိင္တစ္ပါးျဖစ္ေနၿပီလားလုိ႔ အေမးခံရတဲ့အခါမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးဘယ္လုိအဓိပၸါယ္နဲ႔ ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးကုိ ေမးသလဲဆုိၿပီး ဇေဝဇဝါျဖစ္သြားတတ္တယ္။ ရုတ္တရက္ျပန္လည္ေျဖစရာစကား မရွိသလုိျဖစ္သြားတတ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ အျခားေနရာမွာအသုံးျပဳတဲ့ သာသနာပုိင္ဆုိတဲ့စကားက အလြန္ႀကီးမားတဲ့ စကားမဟုတ္လား။

ဟုိေရွးကဆုိရင္ျဖင့္ ရွင္ဘုရင္မ်ားကုိယ္တုိင္ သာသနာေတာ္မွာ အမ်ားရဲ့ ေလးစားမႈုကုိခံရတဲ့ စာတတ္ေပတတ္မင္းကုိးကြယ္ခံ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးကုိ သာသနာပုိင္ဘြဲ႔တံဆိပ္ဆက္ကပ္တယ္။ အဲဒီလုိဆရာေတာ္ႀကီးကုိ သာသနာပုိင္ရယ္လုိ႔ အမ်ားကလည္း အသိအမွတ္ျပဳထားၾကတယ္။ သာသနာပုိင္ဆုိတာကလည္း တစ္ခ်ိန္မွာတစ္ပါးတည္းသာလ်င္ ရွိေတာ္မူတဲ့ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကုိသာ သာသနာပုိင္ရယ္လုိ႔ ဆုိတာမဟုတ္လား။

ခုေခတ္မွာဆုိရင္လည္း အစုိးအရအေနနဲ႔ တရားဝင္အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့ ျမန္မာျပည္က သံဃာဂုိဏ္းကုိးဂုိဏ္းထဲမွာ ေရႊက်င္ဂုိဏ္းရဲ့ အႀကီးအကဲမေထရ္ႀကီးတစ္ပါးကုိ ေရႊက်င္ဂုိဏ္း ဝင္သံဃာမ်ားက သာသနာပုိင္ရယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ထားၾကတယ္။
ဒီေတာ့ အဲဒီလုိအေျခအေနကုိသိထားေလာက္တဲ့ရဟန္းငယ္တစ္ပါးကုိ ငါ့ရွင္ သာသနာပုိင္ျဖစ္ၿပီ လားလုိ႔ ေမးလုိက္တဲ့ေမးခြန္းဟာ အေမးခံရတဲ့သံဃာငယ္တစ္ပါးအတြက္ ေျဖဖုိ႔ခက္တဲ့ေမးခြန္း တစ္ခုေပါ့။

တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီး ညႊန္းေတာ္မူတဲ့ သာသနာပုိင္ဆုိတာက အမ်ားတကာေတြ သတ္မွတ္ထားတဲ့ သာသနာပုိင္၊ ဂုိဏ္းတစ္ဂုိဏ္းရဲ့ သံဃရာဇာကုိဆုိလုိတာ မဟုတ္ပဲ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ အဆုံးအမသာသနာျဖစ္တဲ့ သီလသိကၡာ သမာဓိသိကၡာ ပညာသိကၡာအက်င့္ေတြ ငါ့ရွင္ရဲ့ ရင္ထဲႏွစ္လုံးသားထဲမွာ ကိန္းတည္ေအာင္ ျဖည့္က်င့္ၿပီးေနၿပီလား။ ရဟန္းတစ္ပါးရဲ့ ရင္ထဲမွာ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာအျဖစ္ရွိေနရမယ့္ ဗုဒၶအဆုံးအမသာသနာကုိ တကယ္တမ္းပုိင္ဆုိင္ထားသူျဖစ္ေနၿပီ လားလုိ႔ ေမးလုိရင္းျဖစ္တယ္။

အခ်ဳပ္ကေတာ့ ငါ့ရွင္ရဲ့သႏၲာန္မွာ တစ္ကုိယ္ေရသာသနာ့အရည္အေသြးေတြ ျပည့္ေနၿပီလားလုိ႔ ေမးေတာ္မူလုိရင္းပါ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီလုိ တစ္ပါးခ်င္းတစ္ပါးခ်င္းစီရဲ့ သႏၲာန္မွာ တစ္ကုိယ္ေရသာသနာေတြျပည့္ေနပါမွာ အဲဒီထက္ပုိမုိက်ယ္ျပန္႔တဲ့ လက္လွန္းမီသာသနာေတြ၊ အဲဒီထက္ပုိမုိက်ယ္ျပန္႔တဲ့ ကမၻာ့သာသနာေတြကုိ ျပဳႏုိင္ၾကမယ္ မဟုတ္လား။ ဆရာေတာ္ႀကီးက သာသနာတြင္းမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့သူေတြကုိ အသြင္သဏၭာန္ေရာ အႏွစ္သာရပါ စြယ္စုံျပည့္ဝတဲ့ သာသနာ့ဝန္ထမ္းေတြ၊ သာသနာပုိင္ေတြျဖစ္ေစလုိတာပါ။

တစ္ကုိယ္ေရသာသနာျပည့္စုံသူေတြအေနနဲ႔ လက္လွန္းမီသာသနာလုိ ပုိမုိက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အလုပ္လုပ္ၾကေတာ့မယ္ဆုိရင္ အာဝါသဆုိတဲ့ ေနရာထုိင္ခင္း အရိပ္ေကာင္းေကာင္းက လုိအပ္လာပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကေနရာထုိင္ခင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလည္း စနစ္မက်တာ၊ သပ္ရပ္သန္႔ရွင္းမႈနည္းပါးတာမ်ိဳးကုိ ႏွစ္သက္ေတာ္မမူပါဘူး။

စာေရးသူတုိ႔ ရန္ကုန္ သံလြင္လမ္းက ပ႑ိတာရာမကုိ စေရာက္ေတာ့ ပ႑ိတာရာမက အေျခက်စလုိ႔ ေျပာရမည့္အခ်ိန္။ ဓမၼာရုံေတြ၊ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္အသစ္ေတြ၊ အမ်ိဳးသမီးေယာဂီေဆာင္ေတြ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ နာယကစံေက်ာင္းေတြ မရွိေသးေပမယ့္ ေယာဂီ ခုနယ္ဆယ္ရွစ္ဆယ္ခန္႔ အၿမဲတမ္းတရားထုိင္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ေတာ့ ေနရာထုိင္ခင္း ျပည့္စုံေနၿပီ။ အေကာင္းစားႀကီးေတြ မဟုတ္ေတာင္ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းနဲ႔ တရားရွဳမွတ္ဖုိ႔ သပၸါယျဖစ္ေလာက္တဲ့အေနထိေတာ့ ျပည့္စုံေနၿပီ။

မၾကာလွတဲ့ ႏွစ္ပုိင္းအတြင္းမွာပဲ ေက်ာင္းေဆာင္အသစ္အသစ္ေတြ အလ်ိဳအလ်ိဳေပၚလာခဲ့တယ္။ ေနရာက်ဥ္းက်ဥ္းမွာ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြမ်ားလာေတာ့ လူေနဖုိ႔ေနရာမ်ားလာေပမယ့္ စႀကၤန္ ေလ်ာက္ဖုိ႔၊ ေလေကာင္းေလသန္႔ရဖုိ႔၊ စိတ္က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတဲ့ဖက္မွာေတာ့ ေလ်ာ့လာ တယ္။ ေနာက္ၿပီးတုိးတက္လာတဲ့ၿမိဳ့ျပရဲ့ အေငြ႔အသက္ကလည္း ေရႊေတာင္ကုန္းလုိရိပ္သာေတြအထိ ကူးစက္လာတယ္။ ဟုိအခ်ိန္က အလြန္တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ခဲ့တဲ့ ေရႊေတာင္ၾကားလုိ၊ သံလြင္လမ္းလုိ ေနရာေတြလည္း တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္မႈက တေျဖးေျဖးနည္းပါးလာတယ္။ ကုိယ္ေတြေရာက္ခါစက ေရႊေတာင္ကုန္းနဲ႔ ကုိယ္ေတြထြက္ခြါလာခ်ိန္ ေရႊေတာင္ကုန္းပတ္ဝန္းက်င္သည္ပင္ လုံးဝ မတူေတာ့။

အေၾကာင္းတစ္ခုေၾကာင့္ တကၠသုိလ္ရိပ္သာလမ္းကုိ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာပိတ္ဆုိ႔ထားေလေတာ့ ကုိယ္ပုိင္ကားေတြပါမက တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းေပၚမွာ ေျပးဆြဲတဲ့အခ်ိဳ႔လုိင္းကားေတြသည္ပင္လ်င္ ေရႊေတာင္ကုန္းရိပ္သာေဘးက သံလြင္လမ္းသြယ္ၾကားေရာက္လာၾကတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ကားသံ လူသံက ရပ္သြားတယ္မရွိ။ တခ်ိန္က တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ခဲ့တဲ့ပတ္ဝန္းက်င္က ခုေတာ့ ဆူဆူညံညံ။ တစ္ခ်ိန္က က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ရွိခဲ့တဲ့ေနရာက ခုေတာ့ က်ဥ္းက်ဥ္းက်တ္က်တ္။

နုိင္ငံတကာကုိေရာက္ရွိၿပီးတရားျပေတာ္မူေနတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီးအဖုိ႔ ျပည္ပရွိတရားရိပ္သာမ်ားရဲ့ တိတ္ဆိတ္ျခင္း အေနအထားကုိ သိရွိေပလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီးလည္း ျပည္ပေယာဂီမ်ားရဲ့ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ျခင္းအေပၚ အေလးထားမႈ၊ ႏွစ္သက္မႈကုိလည္း သေဘာေပါက္ေပလိမ့္မယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သန္႔ရွင္းသန္႔ရပ္မႈ၊ စည္းစနစ္က်နမႈနဲ႔ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္မႈကုိ အလြန္ႏွစ္သက္ ေတာ္မူတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအေနနဲ႔လည္း လက္ရွိရန္ကုန္ေရႊေတာင္ကုန္းရိပ္သာရဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္အေနအထားေပၚမွာ ေက်နပ္အားရမႈ နည္းေကာင္းနည္းေနေပလိမ့္မယ္။ ဒီထက္ပုိမုိၿပီး က်ယ္ျပန္႔တဲ့၊ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္တဲ့၊ ေယာဂီေတြတရားရွဳမွတ္ရာမွာ ပုိမုိေကာင္းမြန္တဲ့အေထာက္ အကူျဖစ္ေစမယ့္ ရိပ္သာတစ္ခုတည္ေထာင္ဖုိ႔ကုိ တြန္းအားေပးခဲ့တာျဖစ္ေပလိမ့္မယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း လူသူေဝးၿပီး က်ယ္ျပန္႔တိတ္္ဆိတ္တဲ့ ပဲခူးဆယ္မုိင္ကုန္းလုိေနရာမွာ ပ႑ိတာရာမေတာစခန္းရိပ္သာကုိတည္ေထာင္ဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာျဖစ္ေပလိ္မ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ ေတာစခန္းရိပ္သာစတင္တည္ေထာင္စက ရိပ္သာေနရာက တကယ့္ေတာရုိင္းလြင္ျပင္။ လမ္းပန္း အဆက္အသြယ္ကလည္း ေကာင္းလွတဲ့ေနရာမဟုတ္။ ေရမီးကလည္း မရွိ။ သာမန္သူေတြ အဖုိ႔ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလုိေနရာမ်ိဳးမွာ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ဆက္ဆံၿပီး တရားဘာဝနာျပသတဲ့လုပ္ငန္းမ်ိဳးကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔လုပ္ဖုိ႔ စဥ္းစားမယ္ မဟုတ္။ ဒီထက္ပုိမုိၿပီး လမ္းပန္းအဆက္အသြယ္၊ ေရမီးစသည္ျပည့္စုံတဲ့ေနရာမ်ိဳးကုိသာ ေရြးခ်ယ္ေပလိမ့္မယ္။

သုိ႔ေပမယ့္လည္း ေနရာေဒသဆုိတာက အဲဒီေနရာေဒသကို အမွီျပဳေနထုိင္တဲ့ သူေတြရဲ့ အရည္အခ်င္းနဲ႔ အရည္အေသြးေပၚမွာ မွီတည္ၿပီး ေျပာင္းလဲတတ္ရုိး မဟုတ္လား။
ဂါေမ ဝါ ယဒိ ဝါရေည၊ နိေႏၷ ဝါ ယဒိ ဝါ ထေလ။
ယတၳ အရဟေႏၲာ ဝိဟရႏၲိ၊ တံ ဘူမိရာမေဏယ်ကံ။ (ဓမၼပဒ)
႐ြာ၌ျဖစ္ေစ၊ ေတာ၌ျဖစ္ေစ၊ နိမ့္ရာ၌ျဖစ္ေစ၊ ကုန္းျမင့္၌ျဖစ္ေစ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ေနကုန္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔ေနရာ ေျမအရပ္သည္ ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ရွိ၏။ ထုိေနရာမ်ိဳးဟာ ေနရာေကာင္းရယ္လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶကလည္း မိန္႔ေတာ္မူတယ္။

ဆယ္မုိင္ကုန္းေတာစခန္းရိပ္သာဆုိတာလည္း လူသူမနီး လမ္းပန္းအဆက္အသြယ္မေကာင္းတဲ့ ေနရာေဒသ။ သုိ႔ေပမယ့္လည္း ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြ ေမြ႔ေလ်ာ္တဲ့ေနရာမ်ိဳးဆုိတာ ေနရာေဒသေကာင္းလုိ႔ ဆုိရသလုိ ပဲခူး ဆယ္မုိင္ကုန္းရွိ ပ႑ိတာရာမေရႊေတာင္ကုန္းသာသနာ့ရိပ္သာ ေတာစခန္းရိပ္သာဆုိရင္လည္း မ်က္စိေအာက္သုံးေလးႏွစ္အတြင္းမွာပင္လ်င္ အလြန္ေနေပ်ာ္ဖြ ယ္ေကာင္းတဲ့ ေနရာေဒသတစ္ခုျဖစ္လာပါတယ္။ ဆိတ္ၿငိမ္မႈကုိ သေဘာက်တဲ့ ေယာဂီေတြရဲ့ လုိအပ္ခ်က္ကုိ ျဖည့္စြမ္းေပးႏုိင္တဲ့ေနရာတစ္ခုျဖစ္လာတယ္။ ကိေလသာၿငိမ္းေၾကာင္း အက်င့္ ေကာင္းေတြကုိ က်င့္ၾကံေနၾကတဲ့ ေယာဂီသူေတာ္စဥ္တုိ႔ရဲ့ ေနရာျဖစ္လာတယ္။ တခ်ိန္က အရုိင္း လြင္ျပင္ေနရာက ခုေတာ့ စိတ္ရုိင္းေတြျပင္ဆင္ဖုိ႔ႀကိုးစားေနၾကတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ့ေနရာ ျဖစ္လာတယ္။

အမ်ိဳးသားနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထုိင္ႏုိင္တဲ့ တစ္ဦးေန ႏွစ္ဦးေန ေယာဂီေက်ာင္း ေဆာင္ေတြ၊ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေတြ၊ ဓမၼာရုံႀကီးေတြ၊ ေရကန္ႀကီးေတြနဲ႔ တံတားေတြ၊ စိမ္းလန္းစုိျပည္ တဲ့ သစ္သီးပန္းအရာမ္ဥယ်ာဥ္ေတြနဲ႔ ေဝဆာလွပလာတယ္။ အလြန္တိတ္္ဆိတ္ၿပီး စိတ္ညြတ္ႏူးဖြယ္ ေကာင္းလွတဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွာ ၿငိမ္သက္ေသာဣေျႏၵကုိယ္စီနဲ႔ စႀကၤန္ေလွ်ာက္ကာ တရားဘာဝနာရွဳမွတ္ ပြားမ်ားေနၾကတဲ့ ႏုိင္ငံစုံက ရဟန္း၊ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီး အရြယ္စုံေယာဂီေတြကုိ ျမင္ရေတြ႔ရတဲ့ ၾကည္ႏူးဝမ္းသာမႈမ်ိဳးဟာ ဘယ္အရာနဲ႔မွ အစားထုိးမရႏုိင္တဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ိဳးျဖစ္သလုိ ေတြးလိုက္တုိင္း ပီတိလႈိင္းတို႔ျဖစ္ေစတဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ိဳးပါ။ ခုဆုိရင္ျဖင့္ အၿမဲတမ္း တရားအားထုတ္ၾကတဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေယာဂီေတြနဲ႔ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္ဦးပိုင္းမ်ားမွာ ျပည္္ပေယာဂီမ်ားအတြက္ ရက္ရွည္အထူးတရားစခန္းမ်ားလည္း အၿမဲျပဳလုပ္ေနေၾကာင္းၾကားရတယ္။

တကယ္ေတာ့ ေယာဂီသူေတာ္စဥ္ေတြအတြက္ ဒီလုိအမွီေကာင္းအရိပ္ေကာင္းတဲ့ ေတာစခန္းရိပ္သာ ႀကီးတစ္ခုမွာ ေအးခ်မ္းစြာတရားဘာဝနာပြားမ်ားခြင့္ရျခင္းဆုိတာ ဒီအရိ္ပ္ေကာင္းကုိ ေမတၱာ ကရုဏာ ႀကီးမားစြာနဲ႔ ဖန္ဆင္းတည္ေဆာက္ေတာ္မူတဲ့ ပ႑ိတာရာမေရႊေတာင္ ကုန္းဆရာေတာ္ႀကီးဆုိတဲ့ အရိပ္စစ္စစ္ေၾကာင့္သာပါ။

ခုဆုိရင္ျဖင့္ ပ႑ိတာရာမေတာစခန္းရိပ္သာဟာ (၂၅) ႏွစ္တာသက္တမ္းရွိခဲ့ၿပီတဲ့။ ႏွစ္ေတြက ဘာမွ မၾကာလုိက္သလုိ။ ဟုိယခင္ ရိပ္သာကုိ စတင္တည္ေထာင္ၿပီး သုံးေလးႏွစ္အခ်ိန္ကာလဆီ ျမင္ခဲ့ရ တဲ့ျမင္ကြင္းသည္ပင္ အလြန္ၾကည္ႏူးမႈျဖစ္ခဲ့ရတာမုိ႔ ခုဆုိရင္ျဖင့္ ဇရပ္တန္ေဆာင္း ေက်ာင္းနဲ႔ဥယ်ာဥ္ စိမ္းလဲ့ၾကည္လင္တဲ့ ကန္ေရျပင္ တသြင္စီးဆင္းေနတဲ့စမ္းေခ်ာင္းေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာလွတဲ့ ဒီေနရာမွာ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေယာဂီေတြနဲ႔ စည္ကားသုိက္ၿမိဳက္ၿပီး အရာရာျပည့္စုံေနမယ့္ ျမင္ကြင္းမ်ိဳး ဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ားေတာင္ ၾကည္ႏူးမႈပုံရိပ္အသြင္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေနမလဲရယ္လုိ႔ အေဝးကေနေတြးလုိ႔ ၾကည္ႏူးစိတ္ေတြျဖစ္ေနမိရတယ္။

မၾကာလွတဲ့ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဒီေနရာဒီေဒသကုိ ျပည္လည္အေရာက္သြားကာ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ကို အမွီယူၿပီး စိတ္ႏွလုံးရဲ့ ၿငိမ္းေအးမႈတစ္ခုကုိ အရယူဦးမယ္လုိ႔လည္း စိတ္ကူးျဖစ္မိတယ္။

သုိ႔ေပမယ့္ ဟုိစဥ္အခါမ်ားကလုိ အလြန္ႀကီးမားၿပီး လုံၿခဳံေအးခ်မ္းမႈကုိ ေပးစြမ္းႏုိင္တဲ့ ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္ အရိပ္ေကာင္းလွတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ကုိေတာ့ျဖင့္ ပ႑ိတာရာမေတာစခန္းရိပ္သာထဲမွာ ဘယ္လုိမွ ရွာေဖြလုိ႔ ေတြ႔ႏုိင္ေတာ့မယ္ မဟုတ္ေပဘူးရယ္လုိ႔လည္း ဝမ္းနည္းစြာေတြးေနမိတယ္။ ။
ဆရာေတာ္ႀကီးဂုဏ္ကုိ အာရုံျပဳလ်က္

No comments:

Post a Comment